måndag 4 september 2006

wifi, adsl och lingonris

Nu surfas här trådlöst. Inte för att jag bär runt så värst mycket på min dator (som är skittung och inte alls en laptop) utan för att mor min hatar sladdar över allt annat i världen. Verkar funka bra, så nu återstår bara att ringa TDC och säga åt dem att dethära ADSL de har levererat, det är inte så vidare värst stabilt ska de veta om jag får säga det själv håhåjaja. Kopplar ner lite då och då, oftast när man inte alls är sugen på att bli nedkopplad, och det annonserade 28/1Mbit är mest blixtrande 8/0.5Mbit.
Sen behöver det ju inte vara TDCs fel, de verkar var hyggliga polare, framförallt de på supporten, men. ALLTIDÄRDETNÅTSOMKRÅNGLAR. Varför?!

Annars, bra dag idag. Inte för att jag gjort nåt vettigt, utanför att det är höst i luften, tror jag. Luktar höst, och linssoppa. Allt har sin naturliga förklaring.

1 kommentar:

Anonym sa...

vilken finurlig ihopskrivning av utan för. (: